Branding & communicatie.

Het vertellen van het verhaal van jouw merk aan de buitenwereld. Het creëren van een merk die er tussenuit springt, waar mensen van houden en dat een weerspiegeling is van de passie die jij als ondernemer uitstraalt. Het bedenken van een unieke merkidentiteit, de marktpositie die jij met merk wilt innemen en hoe jij potentiële klanten warm maakt voor je bedrijf (jouw ‘merk’), is ook onderdeel van branding.

Met branding positioneer of herpositioneer jij jouw merk in de markt. Jouw merk moet niet alleen met de tijd meegaan; hij moet de tijd vooruit zijn.

Wat is branding & communicatie?

Welke doelgroep spreek jij aan en wil jij bereiken met jouw merk? Wat zijn de nieuwste trends binnen de markt waar jouw merk zich in bevindt? Waar houden de concurrenten zich mee bezig? Maar ook: hoe ziet jouw klant dit eigenlijk? En is dit beeld dat je schetst wel wat je organisatie ademt?

Allemaal vragen die het fundament vormen van een sterke brand identiteit. En die uiteindelijk moeten leiden tot een duidelijke merkstrategie en tastbare communicatiemiddelen om in dialoog te gaan met de wereld.

Hoe vervolgens het gecreëerde merk tot uiting komt, bepaal je met een content marketing / marketing strategie. Dit kan zowel off- als online. Dat vertaalt zich weer door in allerlei off- en online communicatiemiddelen; van saleskits tot animaties tot websites.Dio ontwikkelt o.a. online marketing, saleskits, magazines, animaties, videoproducties, infographics. Maar wat wij vooral belangrijk vinden, is te ontdekken wat het meest relevant is en het beste aansluit bij jouw merk past.

Branding in elke fase

Tijdens het creëren van jouw merk houden we rekening met alle fases van de productlevenscyclus. Hét innovatiemodel van marketingland laat zien wanneer je dienst vanuit langzame groei de kritische massa bereikt en plotseling explosief groeit. En dan weer afneemt om een stille dood te sterven. Maar dat laatste probeer je natuurlijk te voorkomen.  

Daarom vragen we altijd voordat  we aan de slag gaan eerst waar je staat. Wil je een hele nieuwe dienst op de markt zetten? Of wil je juist groeien en optimaliseren? Wij helpen je bij het creëren van de juiste impact in alle fases van de productlevenscyclus.

Wat levert het op?

Je merkidentiteit vertegenwoordigt jouw organisatie door het overbrengen van unieke eigenschappen, waarden, doelen, sterke punten en visie. Het goed overbrengen van deze zaken op de doelgroep zal ervoor zorgen dat jouw verhaal beter blijft hangen. Uiteindelijk kan dit leiden tot klanten die er toe doen.

Diensten.

Ook een sessie boeken?

Heeft jouw organisatie de merkidentiteit en communicatie-uiting nog niet goed afgebakend? Wij kunnen je hierbij helpen.

Bekijk onze andere services.

Design Research.

Design Sprints.

UX UI Design & Development.